Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Alternativní pedagogické směry ve výuce chemie u nás
Dalíková, Martina ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Bakalářská práce Alternativní pedagogické směry ve výuce chemie podává stručný přehled o alternativních školách rozšířených v České republice. Práce se zabývá krátký popisem a charakteristikou vybraných alternativních škol a jejich metodami využívaných ve výuce. Cílem bakalářské práce je poskytnout ucelený přehled existujících alternativních metod výuky a ukázat jejich využití při výuce chemie.
Learning English: Exceptional ways and needs of exceptional children
Urban, Petr ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Fořtíková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce nastínila problematiku vzdělávání nadaných a také problémy, se kterými se celá tato oblast vzdělávání potýká. Představila základní témata týkající se nadaných, jako např. samotné nadání, jeho členění apod. Dále popsala základní formy práce s nadanými studenty, s důrazem na důležitost vzdělávání učitelů a zároveň představila (s použitím rozhovorů) ty z osobnostních charakteristik pedagogů, které jsou nadanými žáky považovány za důležité. Představila čtenáři specifické vzdělávací potřeby nadaných lidí a ukázala možnosti práce a pomoci nadaným. Ve své druhé části pak tato diplomová práce ukázala některé z neobvyklých metod, které mohou být použity pro zvýšení zájmu nadaných o výuku, což, při volbě standardních učebních metod, může být často problematické. Jejich jednotlivé formy byly rozebrány a bylo poukázáno na možnosti jejich úspěšného užití. Pro lepší představu pak u každého z těchto alternativních postupů byl použit konkrétní příklad využití dané metody. Během výzkumu jsem si ještě více uvědomil, že problematika nadaných dětí a nadaných jedinců celkově není v České Republice dostatečně dořešena. Stále zbývá mnoho úkolů k vyřešení, dříve než bude nadaným jedincům dán vhodný prostor pro jejich vzdělávání a i následné uplatnění v práci a v životě. Proto práce a výzkum těch,...
Alternativní pedagogické směry ve výuce chemie u nás
Dalíková, Martina ; Čtrnáctová, Hana (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Bakalářská práce Alternativní pedagogické směry ve výuce chemie podává stručný přehled o alternativních školách rozšířených v České republice. Práce se zabývá krátký popisem a charakteristikou vybraných alternativních škol a jejich metodami využívaných ve výuce. Cílem bakalářské práce je poskytnout ucelený přehled existujících alternativních metod výuky a ukázat jejich využití při výuce chemie.
Learning English: Exceptional ways and needs of exceptional children
Urban, Petr ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Fořtíková, Jitka (oponent)
Tato diplomová práce nastínila problematiku vzdělávání nadaných a také problémy, se kterými se celá tato oblast vzdělávání potýká. Představila základní témata týkající se nadaných, jako např. samotné nadání, jeho členění apod. Dále popsala základní formy práce s nadanými studenty, s důrazem na důležitost vzdělávání učitelů a zároveň představila (s použitím rozhovorů) ty z osobnostních charakteristik pedagogů, které jsou nadanými žáky považovány za důležité. Představila čtenáři specifické vzdělávací potřeby nadaných lidí a ukázala možnosti práce a pomoci nadaným. Ve své druhé části pak tato diplomová práce ukázala některé z neobvyklých metod, které mohou být použity pro zvýšení zájmu nadaných o výuku, což, při volbě standardních učebních metod, může být často problematické. Jejich jednotlivé formy byly rozebrány a bylo poukázáno na možnosti jejich úspěšného užití. Pro lepší představu pak u každého z těchto alternativních postupů byl použit konkrétní příklad využití dané metody. Během výzkumu jsem si ještě více uvědomil, že problematika nadaných dětí a nadaných jedinců celkově není v České Republice dostatečně dořešena. Stále zbývá mnoho úkolů k vyřešení, dříve než bude nadaným jedincům dán vhodný prostor pro jejich vzdělávání a i následné uplatnění v práci a v životě. Proto práce a výzkum těch,...
Alternativní metody ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Kočová, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Valková, Jarmila (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová představuje tři alternativní metody užívané ve výuce cizích jazyků - metodu sugestopedie, Nepustilovu metodu a metodu výuky dramatem Act and Speak. Cílem práce je přiblížit tyto metody jak z hlediska historického, tak z hlediska metodologického. Největší pozornost je věnována hospitacím na alternativních školách doplněným o dotazníky studentů a vlastní obrazový materiál z výuky. Teoretická část je věnována zmíněným metodám z hlediska jejich historického vývoje, způsobu prezentace gramatiky a učebních materiálů. Představuje základní principy a rysy alternativních metod s možností jejich aplikace při výuce češtiny pro cizince. Praktická část prezentuje výzkum složený z hospitací na zkoumaných alternativních školách a z rozhovorů se zakladateli a přímými pokračovateli těchto metod. Její součástí je analýza dotazníku zjišťujícího názory a povědomí lektorů ohledně efektivity a využitelnosti netradičních metod ve výuce. Výsledky praktických hospitací a závěry vyvozené z dotazníku ukázaly, že jako nejpřínosnější hodnotí lektoři metodu Act and Speak. V závěru praktické části jsou rovněž prezentovány návrhy vlastních aktivit pro výuku češtiny pro cizince vycházející principielně z popisovaných alternativních metod. V poslední kapitole je vypracována shrnující tabulka mapující uplatnění...
Současný stav výuky francouzštiny v ČR: srovnávací studie klasických a alternativních metod
KADLECOVÁ, Alena
Tématem mé diplomové práce je současná podoba výuky francouzského jazyka v České republice se zaměřením na srovnání klasických a alternativních metod. Úvodní, teoretická část práce je založena na přehledu historického vývoje klasických a alternativních metod a jejich charakteristik. Poté jsem poukázala na problémy týkající se klasifikace metod a jejich rozdělení na klasické a alternativní. Samotné srovnání klasických a alternativních metod je obsaženo ve třetí kapitole. V praktické části, jejíž tématem je současný stav výuky francouzštiny, za pomoci dotazníků zjišťuji názory vyučujících a žáků a uvádím vybrané statistické údaje související s výukou cizích jazyků na základních a středních školách ve školním roce 2005/ 2006.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.